۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

از "کمپین درخواست از روحانی برای عزل مرضیه اکبر آبادی" تا کاریکاتور "داغ دلِ دختر های کاراته کار"



داغ دلِ دختر های کاراته کار! 
(برای خواندن نظرات مربوط به کاریکاتور و نظر گذاشتن لطفا وارد فیسبوک شوید. )
پاسخِ تلاش و اشک های کاراته کار ها رو چطور میخواید بدین؟!
اثر: فیروزه مظفری در فیسبوک
کاریکاتورها

پس از آنکه  سومین دور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی "در شهر پالم بانگ اندونزی با حضور ۲۷۵ کاراته‌کا از ۲۸ کشور برگزار شد. به نوشته رسانه‌‌های ایران انتشار عکسی از تیم کاتای ایران در مسابقات روز نخست، واکنش مرضیه اکبرآبادی را به دنبال داشته است. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در بخش بانوان در تماس با مسئولین تیم در اندونزی خواستار حضور نیافتن باقی نفرات تیم در مسابقات شده بود. این درخواست در حالی به مسئولان تیم ابلاغ شد که اعضای تیم از حجابی که به تصویب فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا رسیده استفاده کرده‌اند."

به گزارش منابع خبری داخلی، پس از انتشار عکسی از مسابقات روز نخست، مرضیه اکبرآبادی، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش، با مسئولان تیم در اندونزی تماس می‌گیرد و در مورد پوشش ورزشکاران "تذکر" می‌دهد. در پی این امر ظاهرا پوشش ورزشکاران تغییر داده می‌شود. مصری‌ها هم اعتراض می‌کنند که چرا ایرانی‌های در مسابقه با آنها بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند. پوشش جدید بر خلاف پوشش مورد تأیید فدراسیون جهانی بوده است.

پس از انعکاس این خبر, انواع اعتراض ها در دنیای مجازی آغاز گشت که ابتدا وبلاگ نویسی نوشت :

"خواهان استعفا و یا اخراج مرضیه اکبرآبادی، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش شویم"

 "با توجه به چنین اتفاقی , وبلاگ نویسان و تمامی فعالین ورزشی ,فرهنگی , اجتماعی و افکار عمومی  می بایست خواهان استعفا و اخراج  مرضیه اکبرآبادی، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش شوند و از ایشان شکایت کنند (چنانچه که دوباره مقصر بوده باشند چراکه گفته است شماره تلفنی از تیم در اندونزی نداشته‌ام ولی بهرام افشارزاده نوشت: ای کاش به جای اینکه خانم اکبرآبادی با سرپرست تیم تماس می‌گرفت با من یا رئیس فدراسیون کاراته مشورت می‌کرد. متاسفانه به راحتی مدال طلا را از دست دادیم. شاید اگر خانم اکبرآبادی با من تماس می‌گرفت این اتفاقات رخ نمی‌داد.) . چرا که ظاهرا بی مسئولیتی و دخالتهای بی جای او برای دومین بار است که برای ورزشکاران زن فاجعه می آفریند و اگر همان دفعه اول بر اخراج ایشان در رابطه با چگونگی برخوردش با خانم الهام اصغری پافشاری کرده بودیم شاید اینبار با چنین مسئله ای که باعث تحقیر ورزشکاران زن و رفتن آبروی ایرانیان و هدررفتن زحمات دختران ورزشکار در رشته  کاتای بانوان ایران شدبرخورد نمی کردیم و به قول خانم الهام اصغری: لباس بهانه است، نمی‌خواهند بانوی ایرانی موفق شود."

اعتراضات مردمی به وبلاگ محدود نماند و کاریکاتوریستی به نام فیروزه مظفری  "کاریکاتور داغ دلِ دختر های کاراته کار!
پاسخِ تلاش و اشک های کاراته کار ها رو چطور میخواید بدین؟! " کشید که در فیسبوک کاریکاتورها چند صد هزار بیننده داشته است چراکه این صفحه 415000 عضو دارد و تا الان 1151 نفر این کاریکاتور را در صفحه های فیسبوکی خود گذاشته اند و 7077 نفر آن را لایک زده اند.

از 25 سپتامبر نیز صفحه ای به عنوان "کمپین درخواست از روحانی برای عزل مرضیه اکبر آبادی" ایجاد شده است که تا الان 639 عضو دارد.  

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر